Jak uzyskać lepszą konwersję

Założenie sklepu online nie wymaga jedynie preferencje. Wbrew pozorom to dość trudne przedsięwzięcie. Znaczenie w nim ma kilka czynników, o których startujący w świecie wirtualnego handlu laik, nie posiada zielonego pojęcia. Nie wystarczy mieć dobrego asortymentu. Należy posiadać porządną stronę. Dopiero znakomita strona przynosi zyski. Czy można wpłynąć na wzrost sprzedaży online? Z całkowitą czyli stu procentową pewnością ze tak! Jest na to kilka warunków. Spełnienie jednego może przynieść niewielki efekt. Działanie kompleksowe może przynieść przeliczalne i widoczne zyski.

Wielkość dystrybucji online mierzy się za pomocą tak zwanego współczynnika zmian. Współczynnik ten to nic innego jak stosunek ilości kontrahentów odwiedzających sklep do ilości tych, którzy zdecydują się na zrobienie zakupów. Im jest on większy, tym sprzedaż jest większa. Czy można wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji? Oczywiście, że tak! Niezbędne są w tym celu działania, które zachęca potencjalnego klienta sklepu online do zakupów. Dobrym na to sposobem są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne. Upusty cenowe, rabaty, oferty łączone czy kody rabatowe z dobrym skutkiem zachęcają klienta do zakupów. Wzrost sprzedaży online może nastąpić dzięki wprowadzeniu atrakcyjnych cen przesyłek. Dużym powodzeniem cieszą się przesyłki gratisowe. Niekiedy użytkownik sklepu internetowego kupuje produkt droższy, bo ten ma darmową alternatywę dostawy. W większości przypadków o zwiększeniu czynnika przemian decydują szczegółowe opisy i zdjęcia sprzedawanych towarów. Lakoniczne informacje i jedno zdjęcie towaru rzadko przemawia do zainteresowanego. Treściwy opis, poparty zdjęciami przedmiotu z różnych stron skuteczniej zachęca do zakupu.

Warto sprawdzić: wzrost współczynnika konwersji.

Leave a comment